Reframework

stap 1: Begrijpen waar je vandaan komt

Om naar de toekomst te kijken is het erg belangrijk te begrijpen waarom je doet wat je doet. Blijkbaar was er in het verleden een gedrevenheid, overtuiging of kwaliteit welke je naar het punt van vandaag hebben gebracht. Wij noemen deze mix de Business Drive van een organisatie. Waarschijnlijk wil je met innovatie een nieuw speelveld betreden en is het dus de vraag of je met je oorspronkelijke Business Drive hier toe in staat bent. Kloppen je oorspronkelijke kernkwaliteiten nog? Is je grotere overtuiging nog valide? Breng je jouw afnemers nog steeds wat je beloofd had hen te brengen? Met een herijking van je Business Drive maak je de organisatie in de basis klaar om te bekijken wat jij op een nieuw speelveld zou kunnen betekenen. 

Welke waarde ontvangen klanten? Waar focussen we onze energie op en wat is ons commitment naar de omgeving toe?

Wat is onze overtuiging en ons geloof? Welk manifest hanteren wij dat ons stuurt en vooruit drijft, waar we 's ochtends voor uit ons bed komen?

Waar zijn wij uniek in? Welk competitief voordeel behalen wij in de markt, leveren wij aan klanten en draagt bij aan onze groei? Wat kunnen onze concurrenten ons niet makkelijk nadoen?